OGŁOSZENIE O NABORZE
Nr 2/2025
z dnia 25 lipca 2025 r.
NR NABORU PUE 520742
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
Nabór wniosków trwa od 11 sierpnia 2025 r. do 25 sierpnia 2025 r.
1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków
Stowarzyszenie Hrubieszowskie „Lepsze Jutro” Lokalna Grupa Działania
2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy
Samorząd Województwa Lubelskiego
3. Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy
Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki.
Cel 2: Zwiększanie aktywności gospodarczej mieszkańców z poszanowaniem środowiska.
Przedsięwzięcie 2.2 Podejmowanie i rozwój działalności gospodarczej w sektorze usług.
Wskaźnik produktu: Liczba wspartych podmiotów w zakresie przedsiębiorczości.
Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR; Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.
Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.
4. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie
O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
- osoby prawne,
- jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, jeżeli:
- wnioskodawca prowadzi mikroprzedsiębiorstwo lub małe przedsiębiorstwo;
- w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
- wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie
w ramach PS WPR; - upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej („Start DG”) w ramach PS WPR;
- upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.
Ponadto wnioskodawcy muszą:
- posiadać numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów);
- posiadać miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku osoby fizycznej;
- posiadać siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR –
w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - w przypadku osoby fizycznej lub wspólnika spółki cywilnej będącego osobą fizyczną pomoc jest przyznawana, jeśli ta osoba fizyczna w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat
5. Termin i sposób składania wniosków
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 11 sierpnia 2025 r. od godz. 0:00 do 25 sierpnia 2025 r. godz. 23:59.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości należy załączyć Potwierdzenie Przedłożenia Dokumentu z systemu PUE oraz podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.
W przypadku np. ograniczonej do wpisania w danym obszarze WoPP ilości znaków bądź innych ograniczeń, w celu udowodnienia spełnienia danego kryterium, wg którego oceniany jest WoPP wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć informacje w formie dodatkowego załącznika.
W celu udokumentowania uzasadnienia przyjętego poziomu planowanych do poniesienia kosztów należy dołączyć po dwie aktualne oferty dla każdej pozycji kosztowej (w postaci e-mail, ofert, wydruków z Internetu, stron katalogów) i/lub kosztorys. W przypadku kosztów nietypowych, gdzie nie ma możliwości dostarczenia dwóch ofert, możliwe jest dostarczenie jednej oferty wraz z uzasadnieniem.
UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).
6. Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków
Limit środków w naborze wynosi 470 000,00 Euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.
7. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.
Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 300 000,00 zł.
8. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie
Szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy" opublikowany na stronie: https://www.lgdhrubieszow.pl/.
9. Dane do kontaktu:
Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonego naboru nr 2/2025 można uzyskać :
w siedzibie biura LGD: ul. Plac Wolności 15, 22-500 Hrubieszów
na stronie internetowej: https://www.lgdhrubieszow.pl/
za pośrednictwem poczty e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
pod nr telefonu 84/ 696 20 77
Godziny pracy biura: poniedziałek- piątek 7.30-15.30
10. Dokumenty do pobrania:
Regulamin naboru wniosków nr 2/2025 – pobierz
Ogłoszenie o naborze nr 2/2025 – pobierz
Załącznik nr 1 - Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy (WoPP) - pobierz
Załącznik nr 2 - Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności – Załącznik nr 1 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 3 - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – Załącznik nr 2 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym - Załącznik nr 3 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 5 - Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - Załącznik nr 4 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 6 - Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy - Załącznik nr 5 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 7 - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej Załącznik nr 6 do WoPP - pobierz
Załącznik nr 8 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania - pobierz
Załącznik nr 9 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pobierz
Załącznik nr 10 – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pobierz
Załącznik nr 11 - Lokalne kryteria wyboru i oceny operacji - pobierz
Załącznik nr 12 – Oświadczenie wnioskodawcy o spełnianiu lokalnych kryteriów wyboru i oceny operacji - pobierz
Załącznik nr 13 – Formularz UoPP wraz załącznikami - pobierz
- Biznesplan - pobierz
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych - pobierz
- Wykaz działek, na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością - pobierz
Załącznik nr 14 - Wykaz załączników do wniosku o płatność w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla Interwencji 13.1 - komponent Wdrażanie LSR – pobierz
11. Inne
- Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)
Platforma Usług Elektronicznych https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
- Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - pobierz
- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pobierz
- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS - pobierz
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pobierz
- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników - pobierz
Uwaga!
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.
Ponadto informujemy, że protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców wyłącznie w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD.