Ogłoszenie o naborze 2/2025 Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG)

OGŁOSZENIE O NABORZE
Nr 2/2025
z dnia 25 lipca 2025 r.

NR NABORU PUE 520742

Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Nabór wniosków trwa od 11 sierpnia 2025 r. do 25 sierpnia 2025 r.

1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków

Stowarzyszenie Hrubieszowskie „Lepsze Jutro” Lokalna Grupa Działania

2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy

Samorząd Województwa Lubelskiego

3. Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy

Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji  I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki.

Cel 2: Zwiększanie aktywności gospodarczej mieszkańców z poszanowaniem środowiska.

Przedsięwzięcie 2.2 Podejmowanie i rozwój działalności gospodarczej w sektorze usług.

Wskaźnik produktu: Liczba wspartych podmiotów w zakresie przedsiębiorczości.

Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i  zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR; Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.

Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.

4. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie

O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
  • osoby prawne,
  • jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, jeżeli:
  • wnioskodawca prowadzi mikroprzedsiębiorstwo lub małe przedsiębiorstwo;
  • w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
  • wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie
    w ramach PS WPR;
  • upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej („Start DG”) w ramach PS WPR;
  • upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.

Ponadto wnioskodawcy muszą:

  • posiadać numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów);
  • posiadać miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku osoby fizycznej;
  • posiadać siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR –
    w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
  • w przypadku osoby fizycznej lub wspólnika spółki cywilnej będącego osobą fizyczną pomoc jest przyznawana, jeśli ta osoba fizyczna w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat

5. Termin i sposób składania wniosków

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 11 sierpnia 2025 r. od godz. 0:00 do 25 sierpnia 2025 r. godz. 23:59.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości należy załączyć Potwierdzenie Przedłożenia Dokumentu z systemu PUE oraz podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.

W przypadku np. ograniczonej do wpisania w danym obszarze WoPP ilości znaków bądź innych ograniczeń, w celu udowodnienia spełnienia danego kryterium, wg którego oceniany jest WoPP wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć informacje w formie dodatkowego załącznika.

W celu udokumentowania uzasadnienia przyjętego poziomu planowanych do poniesienia kosztów należy dołączyć po dwie aktualne oferty dla każdej pozycji kosztowej (w postaci e-mail, ofert, wydruków z Internetu, stron katalogów) i/lub kosztorys. W przypadku kosztów nietypowych, gdzie nie ma możliwości dostarczenia dwóch ofert, możliwe jest dostarczenie jednej oferty wraz z uzasadnieniem.

UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).

6. Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków

Limit środków w naborze wynosi 470 000,00 Euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

7. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:

Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.

Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 300 000,00 zł.

8. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie

Szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy" opublikowany na stronie:   https://www.lgdhrubieszow.pl/.

9. Dane do kontaktu:

Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonego naboru nr 2/2025 można uzyskać :

w siedzibie biura LGD: ul. Plac Wolności 15, 22-500 Hrubieszów

na stronie internetowej: https://www.lgdhrubieszow.pl/

za pośrednictwem poczty e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pod nr telefonu 84/ 696 20 77

Godziny pracy biura: poniedziałek- piątek 7.30-15.30

 10. Dokumenty do pobrania:

Regulamin naboru wniosków nr 2/2025 – pdfpobierz

Ogłoszenie o naborze nr 2/2025 – pdfpobierz

Załącznik nr 1 - Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy (WoPP) - docxpobierz

Załącznik nr 2 - Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności – Załącznik nr 1 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 3 - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – Załącznik nr 2 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym - Załącznik nr 3 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 5 - Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - Załącznik nr 4 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 6 - Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy - Załącznik nr 5 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 7 - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej Załącznik nr 6 do WoPP - docxpobierz

Załącznik nr 8 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania - pdfpobierz

Załącznik nr 9 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pdfpobierz

Załącznik nr 10 – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pdfpobierz

Załącznik nr 11 - Lokalne kryteria wyboru i oceny operacji - pdfpobierz

Załącznik nr 12 – Oświadczenie wnioskodawcy o spełnianiu lokalnych kryteriów wyboru i oceny operacji - docxpobierz

Załącznik nr 13 – Formularz UoPP wraz załącznikami - pdfpobierz

- Biznesplan - docxpobierz

- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych - docxpobierz

- Wykaz działek, na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością - docxpobierz

Załącznik nr 14 - Wykaz załączników do wniosku o płatność w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla Interwencji 13.1 - komponent Wdrażanie LSR – docxpobierz

11. Inne

  • Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)

Platforma Usług Elektronicznych https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

- Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - pdfpobierz

- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pdfpobierz

- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS - pdfpobierz

- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pdfpobierz

- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników - pdfpobierz

Uwaga!

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.

Ponadto informujemy, że protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców wyłącznie w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD.