Ogłoszenie o naborze 1/2025 Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Start DG)

OGŁOSZENIE O NABORZE
Nr 1/2025
z dnia 25 lipca 2025 r.

NR NABORU PUE: 520723

Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Start DG) w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Nabór wniosków trwa od 11 sierpnia 2025 r. do 25 sierpnia 2025 r.

1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków

Stowarzyszenie Hrubieszowskie „Lepsze Jutro” Lokalna Grupa Działania

2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy

Samorząd Województwa Lubelskiego

3. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie

Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Start DG) w ramach interwencji  I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki.

Cel 2: Zwiększanie aktywności gospodarczej mieszkańców z poszanowaniem środowiska

Przedsięwzięcie 2.2 Podejmowanie i rozwój działalności gospodarczej w sektorze usług.

Wskaźnik produktu: Liczba wspartych podmiotów w zakresie przedsiębiorczości.

Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i  zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR; Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.

Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.

4. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie

O pomoc ubiegać się może wyłącznie podmiot będący osobą fizyczną, która:

- w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat;

- co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR (potwierdzone Zaświadczeniem z właściwej ewidencji ludności o miejscu zameldowania na pobyt stały lub czasowy);

- nie wykonuje lub w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP nie wykonywała działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;

- nie została jej dotychczas przyznana pomoc w ramach PROW 2014-2020 na operację w ramach poddziałania 6.2 lub 6.4 lub 4.2 lub 19.2 w zakresie podejmowanie działalności gospodarczej;

- nie została jej dotychczas przyznana pomoc w ramach PS WPR (dotyczy to także sytuacji, gdy pomoc została uzyskana w wyniku rozstrzygnięcia naboru ogłoszonego przez inną LGD) na operację w którymkolwiek z następujących zakresów: podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej, tworzenie gospodarstw agroturystycznych, tworzenie zagród edukacyjnych, tworzenie gospodarstw opiekuńczych, tworzenie krótkich łańcuchów żywności, rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej, rozwijanie gospodarstw agroturystycznych, rozwijanie zagród edukacyjnych, rozwijanie gospodarstw opiekuńczych lub rozwój krótkich łańcuchów żywności;

- posiada numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów);

- spełnia pozostałe warunki określone w Regulaminie naboru wniosków.

5. Termin i sposób składania wniosków

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 11 sierpnia 2025 r. od godz. 0:00 do 25 sierpnia 2025 r. godz. 23.59

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości należy załączyć Potwierdzenie Przedłożenia Dokumentu z systemu PUE oraz podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.

W przypadku np. ograniczonej do wpisania w danym obszarze WoPP ilości znaków bądź innych ograniczeń, w celu udowodnienia spełnienia danego kryterium, wg którego oceniany jest WoPP wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć informacje w formie dodatkowego załącznika.

W celu udokumentowania uzasadnienia przyjętego poziomu planowanych do poniesienia kosztów należy dołączyć po dwie aktualne oferty dla każdej pozycji kosztowej (w postaci e-mail, ofert, wydruków z Internetu, stron katalogów) i/lub kosztorys. W przypadku kosztów nietypowych, gdzie nie ma możliwości dostarczenia dwóch ofert, możliwe jest dostarczenie jednej oferty wraz z uzasadnieniem.

UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).

6. Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków

Limit środków w naborze wynosi 200 000,00 Euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

7. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:

- pomoc przyznaje się w formie płatności ryczałtowej. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie kosztów zawartych w projekcie budżetu operacji, który stanowi element Wniosku o przyznanie pomocy.

- maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych operacji. Oznacza to, że osoba fizyczna starająca się o dofinansowanie musi dysponować wkładem własnym finansowym w wysokości co najmniej 35%.

- kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 100 000,00 zł.

8. Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie

Szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy" opublikowany na stronie:   https://www.lgdhrubieszow.pl/.

9. Dane do kontaktu:

Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonego naboru nr 1/2025 można uzyskać :

w siedzibie biura LGD: ul. Plac Wolności 15, 22-500 Hrubieszów

na stronie internetowej: https://www.lgdhrubieszow.pl/

za pośrednictwem poczty e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pod nr telefonu 84/ 696 20 77

Godziny pracy biura: poniedziałek- piątek 7.30-15.30

10. Dokumenty do pobrania:

Regulamin naboru wniosków nr 1/2025 – pdfpobierz

Ogłoszenie o naborze nr 1/2025 – pdfpobierz

Załącznik nr 1 - Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy (WoPP) - docpobierz

Załącznik nr 2 - Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności - Załącznik nr 1 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 3 - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT - Załącznik nr 2 do WOPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym – Załącznik nr 3 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 5 - Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy – Załącznik nr 5 do WoPP - xlsxpobierz

Załącznik nr 6 - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim/o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej – Załącznik nr 6 do WoPP - docxpobierz

Załącznik nr 7 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania - pdfpobierz

Załącznik nr 8 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pdfpobierz

Załącznik nr 9 – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pdfpobierz

Załącznik nr 10 – Lokalne kryteria wyboru i oceny operacji - pdfpobierz

Załącznik nr 11 – Oświadczenie wnioskodawcy o spełnianiu lokalnych kryteriów wyboru i oceny operacji - docxpobierz

Załącznik nr 12 – Formularz UoPP wraz załącznikami - pdfpobierz

- Biznesplan – docpobierz

- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych -docx pobierz

- Wykaz działek, na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością - xlspobierz

Załącznik nr 13 - Wykaz załączników do wniosku o płatność w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla Interwencji 13.1 - komponent Wdrażanie LSR – docxpobierz

11. Inne

  • Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)

Platforma Usług Elektronicznych https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

- Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - pdfpobierz

- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pdfpobierz

- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS - pdfpobierz

- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pdfpobierz

- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników - pdfpobierz

Uwaga!

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.

Ponadto informujemy, że protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców wyłącznie w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD.